Bertuah sungguh hari ini... rezeki yang tak di sangka-sangka...cerita nya begini...
Dalam perjalanan pulang ke office dari surau mid valley.. terpandangkan promo kit kat... terdetik dihati.. alangkah seronoknya kalau dapat menikmati kit kat petang nanti.. namun kaki ini terus melangkah pergi..
setibanya di office.. terpandangkan sesuatu di meja.. KIT KAT... macam tahu-tahu je..
sangat terkejut dan gembira.. kerana tak sangka hanya terdetik di hati.. Allah beri kan hajat di hati melalui rakan pejabat..
Pengajaran untuk hari ini... rezeki Allah itu luas.. bukan hanya bergantung kepada wang ringgit. Sentiasa bersyukur dengan nikmat yang diberikan dan jangan kedekut untuk bersedekah.. InsyaAllah rezeki akan datang dalam pelbagai cara.
"Ya Allah, KAU tetapkan la hati ini supaya sentiasa mensyukuri nikmat MU.. Tidak lalai dengan duniawi dan sentiasa mengingatiMU.. " amin..
Selingan.. bermula semalam.. kami suami isteri kini bergelar rakan niaga
qaseh. Setelah mencuba sendiri produk qaseh selama beberapa bulan, kami
mengambil keputusan untuk berkongsi kebaikan qaseh kepada saudara mara
dan rakan-rakan agar kebaikan dan khasiat makanan sunnah ini dapat
dikekalkan.
Sesiapa yang berminat ingin tahu lebih lanjut bolehla berhubung dengan saya atau suami
shikin : 012-3849498
zul : 012-6939498
atau tinggalkan email di ruangan komen.. InsyaAllah, kami akan cuba membantu...
This is the place where I am going to write about anything that come to my mind, anything that I want to write, anything, anything, anything...
Thursday, February 6, 2014
Tuesday, November 26, 2013
Mari bershampoo
Lai lai shampoo murah.. shampoo murah..
tidak la tahu betul murah ke sebenarnya mahal.. sebab beli shampoo setahun beberapa kali je.. almaklumla.. kami ni berdua je.. tapi dah namanya pun perempuan.. pantang betul nampak diskaun.. harusla segera menyuci mata di situ... hehe....
Sebenarnya.. hari ni aeon big ada menawarkan diskaun sebanyak 25% ke atas semua jenis shampoo dan conditioner. hari ni sahaja tau..esok-esok tawaran lain plak. So siapa-siapa yang rasa shampoo kat rumah tu dah nak habis.. segera la ke aeon big.. amat berbaloi kalau di kongsi dengan ahli keluarga yang ramai.
Antara shampoo yang berjaya dirembat... Shampoo Dove (700 ml) dengan harga RM 17.90, Pantene (670 ml) dengan harga RM 14.90 dan Head & Shoulder Menthol (675 ml) dengan harga rm 24. Murah ke mahal? ermm.. malas plak nak survey kat tempat lain.. assume je la berbaloi-baloi.. haha.. nak sedapkan hati je ni..
tidak la tahu betul murah ke sebenarnya mahal.. sebab beli shampoo setahun beberapa kali je.. almaklumla.. kami ni berdua je.. tapi dah namanya pun perempuan.. pantang betul nampak diskaun.. harusla segera menyuci mata di situ... hehe....
Sebenarnya.. hari ni aeon big ada menawarkan diskaun sebanyak 25% ke atas semua jenis shampoo dan conditioner. hari ni sahaja tau..esok-esok tawaran lain plak. So siapa-siapa yang rasa shampoo kat rumah tu dah nak habis.. segera la ke aeon big.. amat berbaloi kalau di kongsi dengan ahli keluarga yang ramai.
Antara shampoo yang berjaya dirembat... Shampoo Dove (700 ml) dengan harga RM 17.90, Pantene (670 ml) dengan harga RM 14.90 dan Head & Shoulder Menthol (675 ml) dengan harga rm 24. Murah ke mahal? ermm.. malas plak nak survey kat tempat lain.. assume je la berbaloi-baloi.. haha.. nak sedapkan hati je ni..
Tuesday, October 29, 2013
Taman Tema Pedas
Terbaekkkk.... mmg boleh dpt anugerah pekerja cemerlang, gemilang dan terbilang. malangnya lupa plak nk amik nama supaya dpt hntr ke boss.. mana tau kpi tahun ni leh naik gaji dan pangkat tahun depan. Tapi berpada-padala.. tolak ansur sesama manusia perlu ada.. biar balance.. ni selongkar beg pengunjung mcm la diaorg bawa dadah masuk ke taman tema. mengalahkan checking kat airport plak gaya nya. mmg la bawa makanan luar salah di sisi peraturan taman tema.. tp biarla ditegur dengan cara berhemah dan professional. Kepada staff2 Taman Tema Pedas... Sikap anda yang tidak professional itu membuatkan saya berfikir byk kali untuk ke sana lagi.
Mgkin pada masa ini anda yang berkuasa di sana...namun jangan anda lupa mgkin perkara yang sama akan terjadi pada anda... cuba anda letak diri anda sebagai anak-anak yg teruja ingin mandi manda di sana bersama rakan-rakan.. atau ibu bapa yg memberi sedikit bekalan agar anak tidak kelaparan... bila tiba di sana.. beg anda diselongkar, segala zip-zip dibuka, malah setiap bekas makanan diperiksa.. beg-beg kecil tidak berkecuali.. segala hasil titik peluh ibu anda/ anda yang menyediakan sedikit bekalan dirampas malah anda turut dimarahi.. apa perasaan anda ketika itu.. anda tiada kuasa utk melawan.. menerima sahaja tindakan mereka dengan perasaan kecewa. fikir-fikirkan la..
Ye, setelah 2 tahun, barula kami berpeluang ke Taman Tema Pedas. Kali terakhir kami ke sana ketika sara berusia 4 bulan..hanya duduk di dlm rocker sementara kami yang lain bermain air. Memandangkan waktu itu sara tidak berpeluang untuk mandi... kali ni kami biarkan dia mandi sepuas-puasnya. ternyata tak sia-sia kami ke sana.. sara sangat gembira bermain air. Walaupun insiden kecil pada permulaan mencacatkan mood kami di sana.. namun bila melihat sara yg tak henti-henti bermain air..hilang segala kemarahan, kekecewaan dan perasaan terkilan kami. Kepada sesiapa yg belum pernah ke sana, tempat ini amat sesuai untuk anak-anak kecil bermain air.. kerana bilangan pengunjung yang tidak terlalu ramai, dan kawasan pool yg lapang utk anak-anak kecil. Bagi yang ingin mandi air panas.. kolam air panas turut disediakan.. tetapi kepada yang inginkan sukan ekstrem dan permainan yang mencabar, sini bukan la tempat yang sesuai..
Sayangnya... mama terlupa nak mengambil gambar sara di sana.. nampak gayanya kena la pujuk abah untuk bawa kita ke sana lagi kan sara.. hehe..
Mgkin pada masa ini anda yang berkuasa di sana...namun jangan anda lupa mgkin perkara yang sama akan terjadi pada anda... cuba anda letak diri anda sebagai anak-anak yg teruja ingin mandi manda di sana bersama rakan-rakan.. atau ibu bapa yg memberi sedikit bekalan agar anak tidak kelaparan... bila tiba di sana.. beg anda diselongkar, segala zip-zip dibuka, malah setiap bekas makanan diperiksa.. beg-beg kecil tidak berkecuali.. segala hasil titik peluh ibu anda/ anda yang menyediakan sedikit bekalan dirampas malah anda turut dimarahi.. apa perasaan anda ketika itu.. anda tiada kuasa utk melawan.. menerima sahaja tindakan mereka dengan perasaan kecewa. fikir-fikirkan la..
Ye, setelah 2 tahun, barula kami berpeluang ke Taman Tema Pedas. Kali terakhir kami ke sana ketika sara berusia 4 bulan..hanya duduk di dlm rocker sementara kami yang lain bermain air. Memandangkan waktu itu sara tidak berpeluang untuk mandi... kali ni kami biarkan dia mandi sepuas-puasnya. ternyata tak sia-sia kami ke sana.. sara sangat gembira bermain air. Walaupun insiden kecil pada permulaan mencacatkan mood kami di sana.. namun bila melihat sara yg tak henti-henti bermain air..hilang segala kemarahan, kekecewaan dan perasaan terkilan kami. Kepada sesiapa yg belum pernah ke sana, tempat ini amat sesuai untuk anak-anak kecil bermain air.. kerana bilangan pengunjung yang tidak terlalu ramai, dan kawasan pool yg lapang utk anak-anak kecil. Bagi yang ingin mandi air panas.. kolam air panas turut disediakan.. tetapi kepada yang inginkan sukan ekstrem dan permainan yang mencabar, sini bukan la tempat yang sesuai..
Sayangnya... mama terlupa nak mengambil gambar sara di sana.. nampak gayanya kena la pujuk abah untuk bawa kita ke sana lagi kan sara.. hehe..
Friday, October 25, 2013
Lama menyepi
wah.. setelah sekian lama.. semangat berblog kembali....hehe.. mari kita mengarang sepuas-puasnya.. tapi mahu mulakan dari mana? pening juga ye..
kejap je masa berlalu.. dari sehari ke sehari, jika masa dibiarkan kosong tak berisi dengan ilmu dan aktiviti berfaedah amatlah rugi.. kerana masa-masa yang berlalu tidak akan dapat diputar kembali.. jadi hargai la setiap detik yang ada bersama keluarga tercinta. Tambahan pula, sejak kebelakangan ini negara dikejutkan dengan berita yang tak disangka.. nyawa seolah-olah tiada harga. Sana sini org membunuh, melakukan jenayah dan kejahatan seperti tiada yang memerhati. Kesian pada keluarga yg kehilangan org tersayang. Hanya disebabkan duit dan kesenangan manusia melupakan sifat perikemanusian dan belas kasihan. Orang di sekeliling hanya menjadi permerhati. Penambah rasa pada jalan cerita. Malah ada yg cuba menimbulkan aura negatif dengan isu-isu politik dan perkauman. Mana pergi hati budi rakyat Malaysia yang tulus dan ikhlas satu masa dahulu. Rindu suasana aman damai, harmoni dan bertolak ansur semasa manusia. Zaman sekarang, manusia hanya mementingkan diri sendiri. Dimana silapnya? Tidak dapat dibayangkan, apa akan jadi pada anak-anak kita nanti. Adakah mengikut seperti di dalam filem barat? Keadaan yang tidak aman dan kucar kacir.
Minta-minta dijauhkan lah dari semua itu... Sama-sama la kita berdoa agar sentiasa dilindungi dari segala kejahatan, mala petaka, hasad dengki sesama manusia. Semoga umat Islam hari ni semakin bersatu dan maju seperti zaman kegemilangan Islam yang lalu.
kejap je masa berlalu.. dari sehari ke sehari, jika masa dibiarkan kosong tak berisi dengan ilmu dan aktiviti berfaedah amatlah rugi.. kerana masa-masa yang berlalu tidak akan dapat diputar kembali.. jadi hargai la setiap detik yang ada bersama keluarga tercinta. Tambahan pula, sejak kebelakangan ini negara dikejutkan dengan berita yang tak disangka.. nyawa seolah-olah tiada harga. Sana sini org membunuh, melakukan jenayah dan kejahatan seperti tiada yang memerhati. Kesian pada keluarga yg kehilangan org tersayang. Hanya disebabkan duit dan kesenangan manusia melupakan sifat perikemanusian dan belas kasihan. Orang di sekeliling hanya menjadi permerhati. Penambah rasa pada jalan cerita. Malah ada yg cuba menimbulkan aura negatif dengan isu-isu politik dan perkauman. Mana pergi hati budi rakyat Malaysia yang tulus dan ikhlas satu masa dahulu. Rindu suasana aman damai, harmoni dan bertolak ansur semasa manusia. Zaman sekarang, manusia hanya mementingkan diri sendiri. Dimana silapnya? Tidak dapat dibayangkan, apa akan jadi pada anak-anak kita nanti. Adakah mengikut seperti di dalam filem barat? Keadaan yang tidak aman dan kucar kacir.
Minta-minta dijauhkan lah dari semua itu... Sama-sama la kita berdoa agar sentiasa dilindungi dari segala kejahatan, mala petaka, hasad dengki sesama manusia. Semoga umat Islam hari ni semakin bersatu dan maju seperti zaman kegemilangan Islam yang lalu.
Monday, September 20, 2010
ziarah menziarah
salam semua.. selamat kembali bertugas kepada yg baru habis bercuti raya. Kepada partner saya, jangan malas2.. Awak dah cuti lama.. semangat2..
Macam mana raya tahun ni? Meriah ke? Alhamdulillah.. Malaysia ni kaya dengan makanan. Hampir setiap hari ade je jemputan rumah terbuka utk dikunjungi. rezeki bulan syawal... makin bertambah la saiz pinggang dan berat badan tu... pasni kena pakat buat puasa 6 beramai-ramai la plak. Makan, makan juga.. tp jaga la juga kesihatan. Dengarla nasihat doktor agar tidak memudaratkan kesihatan. Kebelakangan ni banyak kematian yg berlaku diakibatkan mkn yg overdose. Memangla sudah ajal tp tak salah kalo kita mengambil langkah-langkah yg patut untuk menjaga kesihatan diri sendiri. Makan la berpada-pada. Sayangi diri anda.
Bulan syawal ni juga bulan untuk saling memaafi dan merapatkan silaturahim. Bukan bermaksud bulan-bulan lain kita tak boleh buat perkara yang sama.. cuma selalunya amalan kunjung mengunjung sedara mara, sahabat handai dan jiran tetangga dilakukan pada bulan syawal. Satu amalan yg patut diterapkan kepada generasi muda sekarang supaya amalan ini akan sentiasa berkekalan. Kepada ibu bapa, bawala bersama anak2 untuk menziarah bersama. Ini penting agar semangat persaudaraan tak akan putus begitu saja.
Pendek kata, jalinkan hubungan mesra sesama insan agar hidup aman harmoni. Elakkan perpecahan kelak rugi diri sendiri.
Macam mana raya tahun ni? Meriah ke? Alhamdulillah.. Malaysia ni kaya dengan makanan. Hampir setiap hari ade je jemputan rumah terbuka utk dikunjungi. rezeki bulan syawal... makin bertambah la saiz pinggang dan berat badan tu... pasni kena pakat buat puasa 6 beramai-ramai la plak. Makan, makan juga.. tp jaga la juga kesihatan. Dengarla nasihat doktor agar tidak memudaratkan kesihatan. Kebelakangan ni banyak kematian yg berlaku diakibatkan mkn yg overdose. Memangla sudah ajal tp tak salah kalo kita mengambil langkah-langkah yg patut untuk menjaga kesihatan diri sendiri. Makan la berpada-pada. Sayangi diri anda.
Bulan syawal ni juga bulan untuk saling memaafi dan merapatkan silaturahim. Bukan bermaksud bulan-bulan lain kita tak boleh buat perkara yang sama.. cuma selalunya amalan kunjung mengunjung sedara mara, sahabat handai dan jiran tetangga dilakukan pada bulan syawal. Satu amalan yg patut diterapkan kepada generasi muda sekarang supaya amalan ini akan sentiasa berkekalan. Kepada ibu bapa, bawala bersama anak2 untuk menziarah bersama. Ini penting agar semangat persaudaraan tak akan putus begitu saja.
Pendek kata, jalinkan hubungan mesra sesama insan agar hidup aman harmoni. Elakkan perpecahan kelak rugi diri sendiri.
Wednesday, September 8, 2010
Quote of The Day
"Kindness in words creates confidence. Kindness in thinking creates profoundness. Kindness in giving creates love." - Lao Tzu
Selamat Hari Raya
Wah tinggal lg 1 hari nk puasa. Lusa semua umat Islam di Malaysia dijangka menyambut Hari Raya Aidilfitri. Tp mana la tahukan kot2 mlm ni bulan terberanak. so esokla raya.. hehehe
Tak kesahla raya esok ke lusa ke tp suasana raya sedang bergelora dijiwa. masing-masing tiada mood utk melakukan tugas di pejabat. hanya teringatkan kampung halaman. tambah2 bila mendengar lagu raya berkumandang. Tak kira usia masing-masing gembira menantikan kedatangan syawal.
Namun jangan dilupakan pada mereka yg tidak berkemampuan. Mereka juga berhak merasa gembira seperti kita. Hulurkan kasih sayang dan ingatan pada mereka. Semoga semuanya gembira di hari raya.
Walaupun diri sgt teruja utk menyambut hari lebaran bersama keluarga.. Haruslah sentiasa berwaspada di jalan raya. Kurangkan kadar kemalangan yg meragut nyawa. Jangan biar keluarga yg menanti kepulangan menerima sekujur tubuh yg tidak bernyawa.
Dengan ini.. selamat menyambut hari raya. Maaf andai ada terkasar bahasa. Semoga selamat di dalam perjalanan. Eratkan silaturahim sesama insan. Salam lebaran. Sehingga bertemu lg.
Tak kesahla raya esok ke lusa ke tp suasana raya sedang bergelora dijiwa. masing-masing tiada mood utk melakukan tugas di pejabat. hanya teringatkan kampung halaman. tambah2 bila mendengar lagu raya berkumandang. Tak kira usia masing-masing gembira menantikan kedatangan syawal.
Namun jangan dilupakan pada mereka yg tidak berkemampuan. Mereka juga berhak merasa gembira seperti kita. Hulurkan kasih sayang dan ingatan pada mereka. Semoga semuanya gembira di hari raya.
Walaupun diri sgt teruja utk menyambut hari lebaran bersama keluarga.. Haruslah sentiasa berwaspada di jalan raya. Kurangkan kadar kemalangan yg meragut nyawa. Jangan biar keluarga yg menanti kepulangan menerima sekujur tubuh yg tidak bernyawa.
Dengan ini.. selamat menyambut hari raya. Maaf andai ada terkasar bahasa. Semoga selamat di dalam perjalanan. Eratkan silaturahim sesama insan. Salam lebaran. Sehingga bertemu lg.
Monday, August 30, 2010
shopping
wah lamanya kucing smart ni xberupdate. apa dah jadi? haha.. memandangkan tuan asal kucingsmart bz terpaksa la sy amik alih. Dulu, bersendirian, lepas tu berdua dan kini bersatu. ada faham ka? hehe..
yup. sempena pengambilalihan kuasa ni, misi kucingsmart akan diubah. tidak lg berkisar mengenai seseorg tp mengenai kami berdua. segala aktiviti bersama akan kami catatkan di dlm kucingsmart.
sebenarnya partner sy tgh meeting. so sy sgt bosan. lgpun dr pg td xda mood nk buat keje. kenapa la cuti hari selasa. kalo isnin kan bagus.terus menerus je. oh lupa.. aktiviti kami hari ni... shopping. bukan shopping raya tau tp shopping utk brg2 mkanan rumah anak2 yatim. Kami diberi tugasan oleh bos besar utk mengagihkan sejumlah wang kepada badan2 kebajikan, rumah anak2 yatim dan pihak2 yg memerlukan. masalahnya wang tersebut perlu digunakan utk membeli sesuatu drpd diberi begitu sahaja. setelah puas survey tempat, kami sepakat memilih 1 rumah anak yatim utk
diberikan sumbangan. so bermula la tugas2 utk membeli barang2 keperluan.
pg ni, sy dan partner juga beberapa rakan sekerja telah keluar kl utk berbelanja. mcm2 kami borong. penat juga mengangkat kotak2 yg berat tu. tp xpe. amal jariah di bulan ramadhan. semoga beroleh ganjaran pahala. amin. tp ada juga brg2 yg xdpt dibeli pd hari ni. terpaksala sambung shopping di hari lain. lgpun ada sesetengah brg xsesuai dibeli kerana org sangat la ramai. jln masjid india n tar sgt meriah ngan jualan hari raya. mcm mana ngan persiapan raya? sudah lengkap ke? hehe.. biasanya org pompuan yg kalut menyediakan persiapan raya ni.. org lelaki rileks2 je..
tp mgkin zaman sekarang dah berbeza.. lelaki pun ikut kalut membuat persiapan raya. wah, meriah2. rasa xsabar nk beraya.
walaupapepun, berhemahla ketika berbelanja. jgn berbelanja mengikut nafsu. itu saje buat masa ni. diaorg dah abis meeting :) cite ni bersambung lain kali ye.
yup. sempena pengambilalihan kuasa ni, misi kucingsmart akan diubah. tidak lg berkisar mengenai seseorg tp mengenai kami berdua. segala aktiviti bersama akan kami catatkan di dlm kucingsmart.
sebenarnya partner sy tgh meeting. so sy sgt bosan. lgpun dr pg td xda mood nk buat keje. kenapa la cuti hari selasa. kalo isnin kan bagus.terus menerus je. oh lupa.. aktiviti kami hari ni... shopping. bukan shopping raya tau tp shopping utk brg2 mkanan rumah anak2 yatim. Kami diberi tugasan oleh bos besar utk mengagihkan sejumlah wang kepada badan2 kebajikan, rumah anak2 yatim dan pihak2 yg memerlukan. masalahnya wang tersebut perlu digunakan utk membeli sesuatu drpd diberi begitu sahaja. setelah puas survey tempat, kami sepakat memilih 1 rumah anak yatim utk
diberikan sumbangan. so bermula la tugas2 utk membeli barang2 keperluan.
pg ni, sy dan partner juga beberapa rakan sekerja telah keluar kl utk berbelanja. mcm2 kami borong. penat juga mengangkat kotak2 yg berat tu. tp xpe. amal jariah di bulan ramadhan. semoga beroleh ganjaran pahala. amin. tp ada juga brg2 yg xdpt dibeli pd hari ni. terpaksala sambung shopping di hari lain. lgpun ada sesetengah brg xsesuai dibeli kerana org sangat la ramai. jln masjid india n tar sgt meriah ngan jualan hari raya. mcm mana ngan persiapan raya? sudah lengkap ke? hehe.. biasanya org pompuan yg kalut menyediakan persiapan raya ni.. org lelaki rileks2 je..
tp mgkin zaman sekarang dah berbeza.. lelaki pun ikut kalut membuat persiapan raya. wah, meriah2. rasa xsabar nk beraya.
walaupapepun, berhemahla ketika berbelanja. jgn berbelanja mengikut nafsu. itu saje buat masa ni. diaorg dah abis meeting :) cite ni bersambung lain kali ye.
Sunday, March 7, 2010
.....
Just got back from Kemaman. Tomorrow is working day. Not looking forward to it. Got tonnes of work to be done. I feel like my work never finish. Always do the same project.
Should I change job?
Adios
Should I change job?
Adios
Monday, September 28, 2009
Hari Isnin Pas Raya
Assalamualaikum,
Hari ni orang lain keje tp aku x keje sbb aku ambik extra cuti. Seb baik aku ambik cuti sebab baju keje aku banyak yang x basuh kat rumah sewa ni. So, pagi2 buta aku dah membasuh baju.
Perjalanan dari kampung ke KL alhamdulillah, x der masalah. Semua ok, jalan x jem, cuaca x panas dan x sejuk serta x hujan. Cuma dekat karak ada satu kemalangan yang bagi aku agak mengerikan. Kereta terbabas dan terbalik ke dalam longkang di tepi higway. Lokasinya ialah dalam 5 kilometer lepas terowong ke arah KL. Seb baik x jem kat situ, tp banyak kereta slow jugak la. Aku yang sedang speed seb baik sempat break. Kalu x, x tau la...
Kuih raya pun banyak aku bawak balik KL untuk, kawan2 rumah, kawan2 kat opis dan family si dia. Aku akan start beraya dengan kawan2 di KL hujung minggu ni la. Nk jumpe kawan yang baru balik dari Saudi pun ada. Mintak duit raya byk2. Hahahah...
Kepada kawan2 yang membaca, jemput la datang rumah, x pun jemput la aku datang rumah korang. Hahaha...
Hari ni orang lain keje tp aku x keje sbb aku ambik extra cuti. Seb baik aku ambik cuti sebab baju keje aku banyak yang x basuh kat rumah sewa ni. So, pagi2 buta aku dah membasuh baju.
Perjalanan dari kampung ke KL alhamdulillah, x der masalah. Semua ok, jalan x jem, cuaca x panas dan x sejuk serta x hujan. Cuma dekat karak ada satu kemalangan yang bagi aku agak mengerikan. Kereta terbabas dan terbalik ke dalam longkang di tepi higway. Lokasinya ialah dalam 5 kilometer lepas terowong ke arah KL. Seb baik x jem kat situ, tp banyak kereta slow jugak la. Aku yang sedang speed seb baik sempat break. Kalu x, x tau la...
Kuih raya pun banyak aku bawak balik KL untuk, kawan2 rumah, kawan2 kat opis dan family si dia. Aku akan start beraya dengan kawan2 di KL hujung minggu ni la. Nk jumpe kawan yang baru balik dari Saudi pun ada. Mintak duit raya byk2. Hahahah...
Kepada kawan2 yang membaca, jemput la datang rumah, x pun jemput la aku datang rumah korang. Hahaha...
Friday, September 18, 2009
Ucapan Hari Raya
Sebelum aku terlupa nk bg ucapan.
Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Kepada yang mengenali aku, ingin aku memohon maaf dan ampun jika ada terkasar bahasa n terkceik hati.
Semoga raya tahun ni lebih bermakna untuk kite semua berbanding tahun - tahun lepas.
Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam. Kepada yang mengenali aku, ingin aku memohon maaf dan ampun jika ada terkasar bahasa n terkceik hati.
Semoga raya tahun ni lebih bermakna untuk kite semua berbanding tahun - tahun lepas.
Balik Kampung Woi!!!!
Salam semua.
Sudah lama aku x menulis di blog ini. Ramadhan tahun ni aku sangat bizi dengan kerja. Malah kerja bertambah-tambah masa Ramadhan. Tp x per, aku tetap akan buat yang terbaik.
Semalam aku gerak balik ke kampung di Terengganu. Lalu karak highway n LPT. Sampai di plaza toll jabor around 12.45 pagi. Tibe2 terpampang di skrin jumlah bayaran "0.00". Maknanya free la toll aku mlm tu. hehe. Syukur. Dapat Jimat cermat.
Raya tahun ni langsung aku x der smgt nak beli bj raya. Tgk semua x best n x berkenan. Last2 raya dengan baju tahun lepas jer la. Lg pun nk kena jimat cermat, tahun depan ada plan besar.
Ok la... chiau.
Sudah lama aku x menulis di blog ini. Ramadhan tahun ni aku sangat bizi dengan kerja. Malah kerja bertambah-tambah masa Ramadhan. Tp x per, aku tetap akan buat yang terbaik.
Semalam aku gerak balik ke kampung di Terengganu. Lalu karak highway n LPT. Sampai di plaza toll jabor around 12.45 pagi. Tibe2 terpampang di skrin jumlah bayaran "0.00". Maknanya free la toll aku mlm tu. hehe. Syukur. Dapat Jimat cermat.
Raya tahun ni langsung aku x der smgt nak beli bj raya. Tgk semua x best n x berkenan. Last2 raya dengan baju tahun lepas jer la. Lg pun nk kena jimat cermat, tahun depan ada plan besar.
Ok la... chiau.
Saturday, August 22, 2009
Selamat Menyambut Ramadhan al-Mubarak
Selamat menyambut bulan Ramadhan yang mulia ini kepada semua umat Islam. Semoga kita dapat mempertingkatkan amalan yang baik di bulan yang mulia ini, insyaallah.
Islam is the way of life.
Islam is the way of life.
Tuesday, June 16, 2009
Pindah Rumah
Blog aku dh berpindah rumah. Memandangkan sekarang aku sudah ada hosting sendiri, so aku pun buat la blog lain kat hosting tu.
Sila la lawati blog aku di:
www.shizul.com
Sekian, bye2 blogspot.
Sila la lawati blog aku di:
www.shizul.com
Sekian, bye2 blogspot.
Wednesday, May 13, 2009
Kebuntuan Idea
Salam semua.
dalam 3-4 minggu ni, aku sibuk membuat banyak perkara yang menyebabkan aku jadi sgt sibuk.
Antara perkara yang menyebabkan aku bz adalah membuat application facebook. Application facebook sangat best untuk dibuat sebab seronok bile tgk ada ramai orang menggunakan application yang kite buat. Bukan sahaja di Malaysia network, malas di seluruh dunia. Hahaha.
Stakat ni aku dh membuat 6 application. Tp ada 1 saje yang hit. Ok la tu. Biase la. Lg pun skrg ni aku meminjam jer hostingnyer.
Kalu bosan2 main la application facebook aku. Ajak kawan2 anda yang lain.
1. calculate BMI
2. Rahsia Tarikh Kelahiran
3. Rahsia Bentuk Wajah Anda
4. Home Deco Tips
4. Rahsia Bentuk Tulisan Anda
Sekarang ni aku masih lagi belajar membuat application yang lebih advance. Tgh pikir idea nk buat ape lagi ni... Huhuhu
Ok, bye2.
dalam 3-4 minggu ni, aku sibuk membuat banyak perkara yang menyebabkan aku jadi sgt sibuk.
Antara perkara yang menyebabkan aku bz adalah membuat application facebook. Application facebook sangat best untuk dibuat sebab seronok bile tgk ada ramai orang menggunakan application yang kite buat. Bukan sahaja di Malaysia network, malas di seluruh dunia. Hahaha.
Stakat ni aku dh membuat 6 application. Tp ada 1 saje yang hit. Ok la tu. Biase la. Lg pun skrg ni aku meminjam jer hostingnyer.
Kalu bosan2 main la application facebook aku. Ajak kawan2 anda yang lain.
1. calculate BMI
2. Rahsia Tarikh Kelahiran
3. Rahsia Bentuk Wajah Anda
4. Home Deco Tips
4. Rahsia Bentuk Tulisan Anda
Sekarang ni aku masih lagi belajar membuat application yang lebih advance. Tgh pikir idea nk buat ape lagi ni... Huhuhu
Ok, bye2.
Friday, April 24, 2009
Berjaya!!!
Lama giler aku x update blog ni. Tahap kemalasan untuk update blog makin meninggi.
Dalam semenjak dua menjak ni, aku telah berjinak-jinak dgn facebook. Bukan saje bermain n bersosial di dalam facebook, malah aku telah berjaya mencontribute dua applications kepada facebook.
Ni baru application bodoh2 jer... saje nak cube guna api facebook. Api facebook ok, tp documentation die mmg ssh nak paham. Berterabur n contoh x banyak. Terpaksa la google cari tutorial yang orang lain dh buat. Forum developer facebook pun banyak membantu. Member aku yang sorang lagi pun dah banyak buat application facebook ni, so aku belajar daripada die la.
kalu korang free cube2 la main application ni yer...
Banyak lagi nk kena belajar kalu nak buat application yang mantap. Aku akan cube pertingkatkan skill aku dari semasa ke semasa. Target aku atleast satu minggu satu application.
Harap2 aku x malas la. Hehehe...
Terima kasih jugak pada "si dia" sbb kasi aku pinjam laptop untuk aku develop application facebook kat rumah. Thank you very much for your support. Lagi dua minggu... counting2. Jgn cuak....
Ok, adios.
Sunday, March 22, 2009
Wat suspen
Suspen....
Itulah ape yang dibuat oleh pasukan bola sepak terhebat didunia skrg...
Diorang main asyik kalah jer...
Dua kali berturut, ape cite ni....
Dah la hujung2 musim ni....
Mmg suspen....
Harap2 Liverfoollll akan kalah jugak la...
Hehehe....
MU lawan Porto untuk champions league nanti....
Liverfoollll akan lawan Chelsea.....
Arsenal lawan Villarreal....
Barcelona lawan Bayern Munich
Harap2 MU cukup2 la mensuspen kan orang.....
Itulah ape yang dibuat oleh pasukan bola sepak terhebat didunia skrg...
Diorang main asyik kalah jer...
Dua kali berturut, ape cite ni....
Dah la hujung2 musim ni....
Mmg suspen....
Harap2 Liverfoollll akan kalah jugak la...
Hehehe....
MU lawan Porto untuk champions league nanti....
Liverfoollll akan lawan Chelsea.....
Arsenal lawan Villarreal....
Barcelona lawan Bayern Munich
Harap2 MU cukup2 la mensuspen kan orang.....
Monday, March 16, 2009
Let's Get Tough
Friday, February 27, 2009
5 perkara....
خمسة أشياء كلنا نريدها و نحاول الحصول عليها
lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya
1-وجه جميل
1:wajah yang cantik
2- فلوس بالملاين
2:duit yang banyak
3- صحة قوية
3:kesihatan yang baik
4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا
4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita
5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية
5:tidur yang nenyak tanpa ganguan
سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف
senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.
قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :
kata nabi saw
من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه
siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat
بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في
dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat
أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة
dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak
بلغ عن الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آية
sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat
lima perkara semua kita mahukannya dan kita usaha utk mendapatkannya
1-وجه جميل
1:wajah yang cantik
2- فلوس بالملاين
2:duit yang banyak
3- صحة قوية
3:kesihatan yang baik
4- اولاد شاطرين وفالحين مثلنا
4:anak2 yg cerdik dan berjaya macam kita
5- نوم عميق من دون مهدئات و أدوية
5:tidur yang nenyak tanpa ganguan
سهلة جدا و بوصفة سحرية و سهلة تستغرق 15 دقيقة يومياً ! كيف
senang jer untuk mendapatkannya hanya 15minit setiap hari.
قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم :
kata nabi saw
من ترك صلاة الصبح فليس في وجهه نور و من ترك صلاة الظهر فليس في رزقه
siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezki yang berkat
بركة و من ترك صلاة العصر فليس في جسمه قوة و من ترك صلاة المغرب فليس في
dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan,dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat
أولاده ثمرة و من ترك صلاة العشاء فليس في نومه راحة
dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak
بلغ عن الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) ولو آية
sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat
Sunday, February 15, 2009
Buhsan, Panas
Malam yang bosan,
Rasa mcm nk tido,
Cuaca panas,
Menyebabkan rasa x selesa nk tido....
Pagi td pegi PD,
Pegi visit Eagle's Ranch,
Company nk wat retreat kt sana,
Tgk la camne....
Panas2 camni,
Sedap kalu minum air sejuk,
Tp aku x leh minum air sejuk byk sgt,
Sbb cepat dapat sakit,
batuk n selsema....
Cara yang paling baik untuk hilang bosan adalah,
Tido la....
Hehehe...
Rasa mcm nk tido,
Cuaca panas,
Menyebabkan rasa x selesa nk tido....
Pagi td pegi PD,
Pegi visit Eagle's Ranch,
Company nk wat retreat kt sana,
Tgk la camne....
Panas2 camni,
Sedap kalu minum air sejuk,
Tp aku x leh minum air sejuk byk sgt,
Sbb cepat dapat sakit,
batuk n selsema....
Cara yang paling baik untuk hilang bosan adalah,
Tido la....
Hehehe...
Subscribe to:
Posts (Atom)

